British Police Open Preliminary Investigation Into Report That Murdoch’s U.K. Papers Paid Hacking Victims to Stay Quiet

Jul 9, 2009  •  Post A Comment

British police said they will begin a preliminary investigation into a report by The Guardian that alleged that Fox-owner Rupert Murdoch’s British newspaper group settled legal cases in which his journalists were accused of working with private investigators to hack into cellphones to get stories, The New York Times says.

The Guardian, citing unnamed sources, reported that thousands of public figures including actors, sports stars and cabinet officials had their phones tapped or hacked into. The U.K. paper said Murdoch’s News Group News­papers paid about $1.6 million to settle the legal cases out of court, in exchange for secrecy.

Murdoch denied The Guardian report.

–Elizabeth Jensen

Your Comment

Email (will not be published)