Logo

Sinclair Broadcast Group Denies Alleged Deal With Trump Campaign

Dec 19, 2016  •  Post A Comment

A claim reportedly made by Donald Trump adviser Jared Kushner that the Trump campaign had a deal with the Sinclair Broadcast group is being denied by Sinclair, Variety reports. Kushner reportedly said the deal gave Sinclair access to Trump in exchange for favorable coverage.

“Sinclair’s statement also included an apology from Andrew Seaman, chair of the ethics committee of the Society of Professional Journalists,” Variety reports. “Seaman published a blog post Saturday on the SPJ’s web platform that was critical of Sinclair and Kushner’s assertion, which was made Friday during a private meeting with business executives in Manhattan, according to a report by Politico.”

Kushner is the owner and publisher of the New York Observer, and Trump’s son-in-law, Variety notes. “He is expected to play a significant role in the Trump administration,” the report adds.

2 Comments

  1. Sinclair has always been know for their conservative leanings & support. Scary thing is, the number of stations they own around the country….in well placed swing states.

  2. A statement to ponder…from the chair of the Ethics Committee of the Society for Professional Journalism: “…I apologize to Sinclair for assuming the statements reported in the Politico story, which was based off third-party reports, were accurate.” 🙄

Your Comment

Email (will not be published)