Logo

Dan Rather’s $70 Million Suit Against CBS Dismissed

Sep 29, 2009  •  Post A Comment

Dan Rather’s $70 million lawsuit against CBS was dismissed by the New York State appeals court today, reports the New York Post.

Rather’s suit against CBS revolved around a 2004 story about President Bush’s National Guard service.

According to the report, the court said Rather claimed that  CBS’s actions prevented him from getting more lucrative employment than what he’s getting by his current employer, HDNet.

The court went on to say by Rather’s own admission that CBS was "already already contemplating that he would step down from its anchor position in 2006 and assume a reduced role.

The court continued, according to the Post: "As to lost opportunities in the trade, while Rather has shown his own track record of earnings and the earnings of other trade professionals, his future earnings are speculative," and he "never identified a single opportunity with specified terms that was actually available to him and which he declined to accept because of CBS’ actions."

— Allison J. Waldman

One Comment

  1. This is the best blog I’ve ever seen in my life! I really appreciate you taking the time out of your busy day to share your this with everyone.

Your Comment

Email (will not be published)