Al Gore Is Sued for $5 Million Over Sale of Current TV

Mar 7, 2013  •  Post A Comment

Al Gore has been hit with a lawsuit seeking more than $5 million over the sale of his Current TV to Al Jazeera, which was brokered for $500 million, according to The Hollywood Reporter’s Hollywood, Esq.

The lawsuit claims Gore was "adamant" about not selling the network to Al Jazeera, which is backed by the oil-rich Qatar government, but then allegedly changed his mind and cut out the media consultant who came up with the idea.

The lawsuit was filed Tuesday by John Terenzio, who says he’s a media consultant, executive and TV producer who came with the idea for Al Jazeera to buy Current TV.

Terenzio claims he directed Colony Capital principal Richard Nanula to approach Current TV board member Richard Blum about the deal. The lawsuit alleges that Blum and "other Current investors were concerned about the prospect of losing their shirts in the financially troubled Current."

But next, the lawsuit says, "Plaintiffs are informed and believe that Gore was adamant in his rejection of the proposal to sell his liberal, environmentally friendly network to the oil-rich Quataris who owned Al Jazeera. Apparently, Gore had a change of heart."

Terenzio claims the deal then went forward without his knowledge or approval.

Terenzio is suing for breach of implied agreement, unjust enrichment and quantum meruit, or "what one has earned," and is seeking $5 million for each cause of action.

Your Comment

Email (will not be published)