Logo

Orlando Sentinel

After 53 Years, TV Group Changes Name. Old Name Became No Longer Relevant

Jul 28, 2014  •  Post A Comment

Revised at 7 p.m., PT,  on July 28, 2014 with new headline and first paragraph, reflecting exactly what the story is about.

TV station group Post-Newsweek has changed its name, since the Graham family, which own the stations, no longer own either the Washington Post nor Newsweek. The new name is the Graham Media Group.

The company is a subsidiary of Graham Holdings Company,  and owns five TV stations: “WKMG-Channel 6, Orlando’s CBS affiliate,” WDIV–Detroit and KPRC–Houston (NBC); KSAT–San Antonio (ABC); and WJXT–Jacksonville (independent), according to a story in the Orlando Sentinel by longtime TV reporter Hal Boedeker.

Donald Graham, the son of former Washington Post publisher Katharine Graham, is the CEO and chairman of Graham Holdings Company.

In a statement, Emily Barr, president and CEO of Graham Media Group, talked about the change: “Much like our parent company, Graham Holdings, this new name better reflects the diversity of our creative and innovative company. We provide our communities with the best local news, programming and critical information, delivered on-air, on-line and on-demand, via our television stations, websites and social media, as well as 90 news, weather and community-focused mobile apps.”

The story adds,”Central Florida is familiar with the renaming process. In 1998, Channel 6’s call letters went from WCPX to WKMG to honor publisher Katharine Meyer Graham, who led The Washington Post to some of its greatest achievements. She died in 2001.”

Your Comment

Email (will not be published)