Logo

Fox News Sexual Harassment Scandal Threatens Murdoch Acquisition

May 5, 2017  •  Post A Comment

In a new development, the sexual harassment scandal that has plagued the Fox News Channel is poised to play a major role in a regulatory review to determine whether Rupert Murdoch’s 21st Century Fox, which owns Fox News, can take full ownership of the European satellite TV service Sky, an acquisition Murdoch has had his eye on for years.

“Douglas Wigdor, the attorney whose firm represents 20 plaintiffs in sexual harassment and racial discrimination cases against Fox News, has been invited to appear before the Office of Communications, also known as Ofcom, the British regulatory body reviewing whether 21st Century Fox can be a fit owner of Sky,” The Los Angeles Times reports.

In a statement this morning, Wigdor said: “I am pleased that Ofcom has invited me to appear in London next week on behalf of our 20 clients and look forward to sharing the information that I have come to learn about 21st Century Fox through the dedicated men and women that I am privileged to represent.”

The Times adds: “Wigdor’s testimony will follow an appearance by Wendy Walsh, the radio psychologist who went public with her harassment complaint against Fox News. Walsh’s attorney Lisa Bloom confirmed that her client has been invited to speak before Ofcom on Monday.”

The Times also notes: “Wigdor’s clients include Juliet Huddy, a former Fox News host who received a settlement after alleging that she was sexually harassed by O’Reilly. His firm also represents 13 current and former black employees of Fox News who claim they have faced racial discrimination throughout their tenure at the company. Fox News correspondent Kelly Wright is among the group.”

The report adds: “Yet another case emerged Thursday when Wigdor filed a gender discrimination lawsuit against Fox News on behalf of radio correspondent Jessica Golloher. Golloher alleges that she was terminated the day after she called Paul Weiss, the law firm investigating harassment claims made against Fox News. Fox News denies the accusation, saying Colloher’s position was eliminated in budget cuts.”

Your Comment

Email (will not be published)