Logo

NY Court Lets Rather Pursue CBS Suit

Sep 23, 2008  •  Post A Comment

A New York Supreme Court says Dan Rather can pursue a $70 million lawsuit against CBS, but not its former parent company Viacom, TelevisionWeek reports. Rather is suing the network for break of contract in the fallout related to his report about President George W. Bush’s service in the Texas Air National Guard, which turned out to be flawed. Rather claims the network made him a scapegoat for the errors during the incident.
—Sergio Ibarra

One Comment

  1. Let’s review history, for those who haven’t lived this long:
    Dan Rather was appointed White House Correspondent for CBS at the insistance of Lyndon Johnson, who knew he could count on left-leaning Rather to give him a ‘good press.’
    From there his natural ability to do good work led him to the nightly anchor desk.
    Unfortunately, he couldn’t keep his left-wing preferences out of the job, and he wound up deservedly getting fired. The lawsuit should get him only a last ditch burst of publicity, signifying — nothing.

Your Comment

Email (will not be published)