Logo

Hackers Get to News Corp. Sites, Put Up False Report of Rupert Murdoch’s Death

Jul 19, 2011  •  Post A Comment

News Corp. has become involved in yet another hacking incident, although this time the media company is at the other end of the hack, reports the Guardian.

The Times of London and The Sun, both owned by News Corp., were taken down after LulzSec, a hacking collective that has targeted other media groups such as PBS, redirected readers to a page that falsely reported News Corp. Chief Executive Rupert Murdoch had died, the story says.

The hoax said that Murdoch had ingested palladium before "stumbling into his famous topiary garden late last night" and was later found dead by police, the report notes. LulzSec also tweeted what the group claimed was the email address for Rebekah Brooks, the News Corp. executive who has been arrested in the phone-hacking probe involving News Corp.’s now defunct tabloid News of the World, the piece says.

A spokeswoman for News International said the company was "aware" of the hack but made no other comment.

Your Comment

Email (will not be published)