Logo

Settlement in Sight in Dodgers Channel Collusion Case — But Dodger Fans May Still Be Shut Out

Mar 10, 2017  •  Post A Comment

“Telecommunications giant AT&T is negotiating a settlement with the U.S. Justice Department to resolve allegations that DirecTV executives improperly colluded with other pay-TV providers three years ago, effectively blocking carriage of the Los Angeles Dodgers’ television channel in Southern California,” The Los Angeles Times reports.

A settlement may be reached in the next two weeks, the story reports. “However, in a move that would probably disappoint thousands of Dodger fans, the proposed settlement would not require AT&T or its DirecTV subsidiary to begin carrying SportsNet LA, according to a person close to the negotiations who was not authorized to publicly discuss the matter,” The Times adds.

The report also notes: “That means the Dodgers channel shutout — which is about to enter its fourth season — will continue unless AT&T agrees on its own to carry the channel on its DirecTV and U-Verse pay-TV systems. DirecTV is the second-largest pay-TV provider in the Los Angeles region with about 1.5 million subscriber homes. Its unwillingness to carry SportsNet has been a major obstacle in getting wider carriage for the channel.”

AT&T declined to comment for the story.

One Comment

  1. AT&T hasn’t carried the Dodgers channel for three years and now will be a fourth. Yet it is still the number 2 pay-tv provider in the LA area. Apparently, the Dodgers channel is not as valuable as the Dodgers want to charge. Otherwise, AT&T and the others would carry it. This is a lesson for all of these networks. The public is finding other things to watch and not missing the Dodgers channel. Basic economics is that the product is only as valuable as the customer is willing to pay.

Your Comment

Email (will not be published)